Sunday, August 6, 2023

‘1 undi untuk PH, 1 undi untuk Zahid Hamidi’

agendaily.com
06/08/2023

Pengerusi Perikatan Nasional (PN) Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mengingatkan pengundi DUN Bukit Antarabangsa bahawa mengundi Pakatan Harapan (PH) adalah tanda sokongan kepada Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang kini berdepan 47 kes mahkamah.

Menurutnya, cukuplah rakyat ditipu sekali, jangan ditipu untuk kali kedua.

“Kepada orang Bukit Antarabangsa, saya nak ingatkan sekali lagi, one vote for PH adalah one vote for Zahid Hamidi. One vote for PH, adalah one vote for kleptokrasi. Cukuplah jangan kena tipu kali kedua.

“Mereka (kerajaan) tidak mampu. Dia nak lawan perasuah, perasuah di sebelah kanan dia, dia nak sebut sakau sana sakau sini, dia kepala sakau dalam negara ini.

“Jadi saudara,defisit kepercayaan semakin meluas. Rakyat sudah letih, rakyat hanya mahu kerajaan yang kuat, yang ikhlas, pemimpin diuji dan teruji dan pemimpin itu adalah Perikatan Nasional,” katanya.

Beliau yang juga bekas Menteri Besar Selangor berkata sebahagian penyokong yang hadir malam tadi itu dikenalinya kerana sebelum ini mereka menyokong PH yang menyakini bahawa gabungan itu akan menjadi kerajaan yang bersih dan berkredibiliti namun hakikatnya berbeza.

“Saya kenal sebahagian yang ada di dalam ini (program), yang dulu menyokong Pakatan Harapan. Tidak mengapa, itu pilihan yang telah dibuat kerana ketika itu sebahagian daripada kita mengandaikan bahawa PH ini akan membentuk kerajaan yang bersih, berwibawa dan pemimpinnya berkredibiliti.

“Kita dengar ceramah dia, apa yang tidak didendangkan? Dia heret orang Bukit Antarabangsa dan Gombak dan seluruh negara pergi berdemokrasi untuk menentang kleptokrat, menentang perompak, menentang perasuah.

“Sekarang apa dah jadi? Orang yang kita lawan sekrang dah jadi kawan dia, bukan saja kawan tapi diangkat sebagai orang nombor dua dalam negara. Di mana maruah kita sebagai rakyat Malaysia?,” katanya yang dipercayai merujuk kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut Azmin, gelombang yang ada ketika ini adalah tanda ketidakpuasan hati rakyat terhadap kepimpinan hari ini yang tidak menunaikan janji selepas lapan bulan berkuasa.

“Ini bukan gelombang hijau tapi ini gelombang ketidakpuasan hati rakyat terhadap pemimpin yang berbohong, berdusta dan tidak menunaikan janji setelah lapan bulan diberi tugas yang amat besar di dalam negara ini.

“Kerana rakus nak jadi PM sanggup buat janji yang tidak boleh ditunaikan…Kalau kata pengkhianat, bukan saya pengkhianat. Tapi dia. Dia janji minyak turun, minyak tak turun. Pembohong. Buka mulut bohong, sekarang lagi teruk, belum buka kita dah tahu dia bohong. Sudah melampau sebab rakyat susah,” katanya yang pernah menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Antarabangsa selama tiga penggal.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-