Monday, August 21, 2023

Tentang Pas, kurang cenderung sokong perjuangan Islam, kata Nik Bahrum

satuberita.my
By Admin
-August 21, 2023
AHLI Dewan Undangan Negeri (ADUN) Chempaka, Nik Bahrum Nik Abdullah tampil mempertahankan Menteri Besarnya yang terpalit dengan kontroversi selepas mendakwa dua ADUN pembangkang sebagai ‘menentang perjuangan Islam.

Menurutnya semua orang tahu Pas sejak awal penubuhan memperjuangkan nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya.

“Bila Pas menang, Pas berusaha melaksanakan Islam. Judi, riba, undang-undang, arak (sekadar beberapa perkara).

“Tentu sekali yang menentang Pas, boleh ditebak kurang cenderung menyokong hasrat perjuangan Islam oleh Pas, sebab itu mereka pilih arah berbeza,” katanya dalam tulisan dalam Facebook miliknya semalam.

ADUN Pas yang baru memenangi pilihan raya negeri (PRN) Kelantan 12 Ogos lalu itu berkata demikian sebagai mengulas tindakan ADUN Galas, Mohd Syahbuddin Hashim dan ADUN Kota Lama, Dr. Hafidzah Mustakim yang menuntut permohonan maaf daripada Menteri Besar Kelantan Mohd. Nassuruddin Daud.

Ini susulan kenyataan Nassuruddin dalam ucapan dalam kuliah di Medan Ilmu, Kota BHaru, Jumaat lalu yang mendakwa dua ADUN berkenaan menentang perjuangan Islam.

Pun begitu, Nassuruddin menegaskan beliau tidak akan memohon maaf dan akan meneliti notis tuntutan daripada ADUN Pakatan Harapan (PH) dan Barisan Nasional (BN) itu.

Sementara itu tegas Nik Bahrum, kedua-dua wakil rakyat daripada BN dan PH itu tetap Islam daripasa segi akidah.

“Adapun dari segi akidah, mereka tetap Islam.

“Sepatutnya apabila mereka Islam, mereka kena sokong perjuangan Islam,” katanya yang juga seorang peguam, lapor Malaysiakini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-