Thursday, January 11, 2024

Rumah Ngeh Koo Ham dibakar: Polis rakam keterangan 7 individu

hmetro.com.my
Muhamad Lokman Khairi
am@hmetro.com.my
Kediaman dan tiga kereta milik Ahli Parlimen Beruas, Datuk Ngeh Koo Ham di Lorong Semarak Jaya, Ayer Tawar, di sini terbabit kebakaran. FOTO BOMBA

Manjung: Polis sudah merakam keterangan tujuh individu bagi membantu siasatan kes kebakaran rumah Ahli Parlimen Beruas Datuk Ngeh Koo Ham yang dipercayai berunsur khianat, semalam.

Ketua Polis Perak Datuk Seri Mohd Yusri Hassan Basri berkata, setakat ini, tiada sebarang tangkapan dibuat.

"Tujuh orang sudah diambil keterangan, termasuk dua jiran yang dilaporkan membunyikan loceng kediaman mangsa, namun tiada lagi tangkapan dibuat setakat ini.

"Kami akan terus memantau dan mempertingkatkan lagi rondaan," katanya pada kenyataan, hari ini.

Beliau memaklumkan, pihaknya sedang menunggu keputusan laporan 11 sampel yang diambil oleh Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM).

NGEH Mohd Yusri sebelum ini dilaporkan berkata, siasatan awal di tempat kejadian menemui satu botol disyaki 'molotov cocktail' yang dipercayai dibaling ke kediaman Ngeh di Lorong Semarak Jaya, Ayer Tawar, di sini.

Pada kejadian jam 2.55 pagi itu, Mercedes Benz E300 milik Ngeh musnah terbakar, dua lagi kereta dan syiling di perkarangan rumahnya turut terbakar.

Ketika kejadian, Ngeh dan isteri sedang tidur di tingkat atas sebelum terjaga kerana deringan loceng rumah yang dibunyikan berkali-kali oleh jiran mereka.

Disiarkan pada: Januari 11, 2024 @ 1:18pm

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-