Saturday, September 14, 2024

PRK Mahkota: Calon, penyokong PN berarak sambil berselawat ke pusat penamaan calon

bharian.com.my
Oleh Mohamad Fahd Rahmat 
bhnews@bh.com.my
- September 14, 2024 @ 9:10am
Penyokong PN hadir di sekitar pusat penamaan calon bagi memberi sokongan kepada calon dinamakan parti itu untuk bertanding PRK DUN Mahkota, pagi ini. - NSTP/NUR AISYAH MAZALAN

KLUANG: Ratusan penyokong berarak mengiringi calon dinamakan Perikatan Nasional (PN), Mohamad Haizan Jaafar, sambil berselawat sejauh kira-kira satu kilometer dari Jalan Besar ke pusat penamaan calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Mahkota di Dewan Tunku Ibrahim Ismail, di sini, pagi ini.

Mereka mula berarak dari tempat parkir di Taman Tasik, Jalan Besar, kira-kira jam 8.20 pagi sebelum Mohamad Haizan yang juga dikenali sebagai 'Coach Haizan', 61, dibawa masuk ke dewan oleh petugas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi urusan penyerahan borang penamaan calon.

Antara yang hadir memberi sokongan ialah Pengerusi PN, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Presiden BERSATU; Timbalan Presiden BERSATU, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu; serta Pengerusi Badan Pimpinan Negeri (BPN) BERSATU Johor, Datuk Dr Sahruddin Jamal.

Selain itu, Pengarah PRK DUN Mahkota merangkap Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi BERSATU, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, serta Pesuruhjaya PAS Johor, Abdullah Husin, turut hadir.

Cuaca redup di lokasi dengan penyokong sudah berkumpul seawal jam 7 pagi tadi dengan dikawal oleh anggota polis bertugas di sepanjang laluan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-