Saturday, October 26, 2024

Permohonan maaf Najib: Pemimpin UMNO sifatkan Rayer hipokrit

bharian.com.my
Oleh Wartawan BH
bhnews@bh.com.my
Oktober 26, 2024 
Mohd Puad Zarkashi (kiri) dan RSN Rayer.

KUALA LUMPUR: Seorang pemimpin UMNO menyifatkan Ahli Parlimen DAP, RSN Rayer sebagai hipokrit berhubung kenyataannya terkait permohonan maaf bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkaitan penyelewengan dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi, berkata permohonan maaf Najib adalah jelas, iaitu bekas Ahli Parlimen Pekan itu tidak dapat mengawal orang keliling yang menipu dan manipulasi kedudukannya sebagai Perdana Menteri sebelum ini.

"Apakah ini tidak berlaku kepada (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim), Tun (Dr Mahathir Mohamad) dan (Tan Sri) Muhyiddin (Yasin)? Adakah Anwar memohon maaf atas kesalahan bekas Menteri PKR (Datuk) Dr Xavier (Jayakumar) yang rasuah.

"PMX (Anwar) kata tidak adil mengaitkan kes Farhash Wafa dengannya walaupun (Farhash) bekas Setiausaha Politik kepadanya. Anthony Loke juga tidak pernah minta maaf bila bekas ADUN Tronoh dari DAP didakwa kerana merogol. Maka siapa lebih 'gentleman'," katanya di Facebook beliau hari ini.

Mohd Puad berkata, Rayer tahu UMNO tetap akan membela Najib atas alasan beliau tidak mendapat perbicaraan adil dan pertuduhan terpilih.

Ketika ditemui media semalam, Anwar menyatakan menerima baik permohonan maaf yang dibuat Najib, berkait kes penyelewengan dana 1MDB itu.

Dalam kenyataan yang dibacakan anaknya, Datuk Mohamad Nizar, kelmarin Najib kekal menyatakan beliau tidak bersalah dan meletakkan kesalahan kepada ahli perniagaan dalam buruan, Jho Low dan eksekutif Petrosaudi.

Permohonan maaf Najib itu datang enam hari sebelum Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memutuskan sama ada beliau perlu membela diri dalam kes rasuah 1MDB yang bermula lima tahun lalu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-