Friday, November 1, 2013

Kampung Hakka, dendam UMNO terhadap undi cina?


Wak rase simpati juge terhadap penduduk2 Kampung Hakka yang di terpakse kan keluar dan tempat kediaman nye di robohkan. Perkare ni juge ade berkemungkinan penduduk2 tu telah menduduki 'tanah haram' dan mereke tu di anggap sebagai setinggan aje.

Insident ni sebenar nye sedikit sebanyak telah memberikan sedikit gambaran yang buruk terhadap kerajaan BN yang di pimpin oleh UMNO. Ramai juge yang beranggapan bahawe penduduk2 ni 'dihalau' bulat2 kerane mereke ni tidak menyokong kerajaan semase PRU13 yang lalu. Sepatut nye perkare 'menghalau' penduduk Kampung Hakka ni dilakukan sebelum PRU13 supaye ianye tidak dijadikan andaian mengape mereke di halau bulat2.

Walau bagaimana pun Wak sangat yakin bahawe kemarahan kaum cine terhadap kerajaan BN pimpinan UMNO akan pasti bertambah. Kemarahan mereke ni akan mereke terjemahkan pade PRU14 yang akan datang.


2 comments:

  1. Same je Wak. Penang dan Selangor pun halau penduduk juga. Cuma yang kena halau tu Melayu dan India. Mereka tak berani nak halau Cina kerana kerajaan mereka dikuasai oleh Cina. MP Kajang baru-baru ni roboih gerai peniaga melayu. Apa wakil rakyat DAP buat? Ada mereka pergi halang perobohan tersebut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape yang Wak maksudkan ialah tentang 'kemarahan' kaum cine, insident ni pasti akan memberi kesan dari sokongan kaum cine terhadap BN pade PRU14 akan datang.

      Inilah akibat perpecahan kaum melayu -

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-