Saturday, April 28, 2018

Nik Omar bertanding tiket PKR

Muhamaad Razis Ismail
razis@nstp.com.my
NIK Omar (tengah) membuat kejutan apabila tiba di Pusat Penamaan Calon di Dewan Bahagian Teknologi Pendidikan Kelantan, Pengkalan Chepa. FOTO Muhamaad Razis Ismail

ANAK bekas Mursyidul Am PAS, Nik Omar Nik Aziz membuat kejutan apabila bertanding di bawah tiket PKR di kerusi DUN Chempaka pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).

Sebelum ini, anak Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berusia 53 tahun itu dilaporkan mengesahkan tidak akan bertanding sebagai calon Parti Amanah Negara (PAN) selepas tidak mendapat restu ibunya Datin Tuan Sabariah Tuan Ishak.

Bagaimanapun, kejutan berlaku pada hari penamaan calon hari ini apabila beliau dilihat hadir di Pusat Penamaan Calon di Dewan BTPN Bahagian Teknologi Pendidikan Kelantan dengan berbaju Melayu putih 8.50 pagi ditemani kira-kira 100 penyokong.

Beliau kemudian dilihat masuk ke dalam dewan untuk menyerahkan borang pencalonan sebagai calon PKR.

Pengetua Madrasah Darul Anuar di Pulau Melaka itu akan berdepan dengan calon Barisan Nasional, Mohamad Fareez Noor Amran dan calon PAS, Ahmad Fathan Mahmood.

Khabar angin bertiup kencang sejak kebelakangan ini bahawa kemungkinan ada persaingan politik di antara Nik Omar dan adiknya Nik Abduh selepas Pengerusi PAN negeri Wan Abdul Rahim Wan Abdullah mengatakan Nik Omar berkemungkinan bertanding di bawah tiket PAN.

Difahamkan Tuan Sabariah enggan memberi restu kepada Nik Omar untuk menjadi calon pakatan pembangkang untuk menentang PAS, kerana Nik Abduh yang juga anak keempatnya adalah Ahli Parlimen Pasir Mas.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-