Sunday, April 1, 2012

Pakatan Rakyat - ape dia nyeee

Ari ni Wak nak cerita sikit tentang Pakatan Rakyat. Wak heran bagaimane Pakatan Rakyat ni boleh perintah negare. Cube awak semua teliti dan peratikan ape yang sedang berlaku di negeri2 yang mereka perintah. Sekarang mari kite ke Kelantan.

Kelantan yang di perintah oleh PAS tidak nampak macam sebuah negeri yang di perintah oleh Pakatan Rakyat. Sebenar nye Kelantan di perintah oleh PAS sahaja. Di sini Tuan Guru Yang berkuasa atas se gale2 nye. PKR di pinggirkan dan DAP langsung tidak ujud sebelah mate pun. Mana ade Pakatan Rakyat nye?

Sekarang kite ke P Pinang pule, di P Pinang ni Lim Guan Eng dari DAP pule yang berkuasa sepenuh nye. PKR bernasib baik dapat menempil kat hujung bendul. PAS??? Malang sungguh nasib se lebai malang ni. DAP terus pinggir kan PAS kerana di anggap nye parti Islam yang memperjuangkan Islam.

Sebenarnye ahli2 dan penyokong2 PAS lah yang banyak membantu DAP menewaskan P Gerakan. Akhir nye jasa2 PAS ini di sapu ke dalam longkang seperti sampah. Di sini lagi kita dapati bahawa Pakatan Rakyat tidak ujud. P Pinang milik DAP. Sekali lagi tak de Pakatan Rakyat nye.

Seterusnye kite ke Selangor pule. Kat Selangor ni ada sedikit berlainan dengan Kelantan dan P Pinang, Walaupun kita ada nampak sedikit samar2 tentang Pakatan Rakyat nye, tetapi ianye masih berkiblatkan DAP. Bukti nye, PAS telah di pekak tulikan dan di bisukan. Pakatan Rakyat ape name ni?

Akhir sekali kite ke Kedah pule. Wak kesian tengok abang MB tua kite ni, asyik kena buli aje. Akhir nye terpaksa kena di adakan 'pemandu' pule. Ada ke memrintah negeri kena ada pemandu nye pule. Setelah di pemandukan, PAS Kedah masih lagi lintang pukang.

Kesimpulan nye, bayang kan ape akan berlaku jika kita beri peluang Pakatan Rakyat memerintah negara, sedangkan di peringkat negeri pun dah kalang kabut dan lintang pukang di buat nye.

1 comment:

  1. Saya setuju tu wak. Tak ada pun pakatan. Nanti negeri2 dperintah oleh parti masing2 DAp, Pas atau Pkr? Lagi hancus Negara. Rakyat Yg Cintakan Negara sedar lah. Jangan menang sabung, tanah tergadai. Terutama Melayu mudah lupa sebab duit, harta dan perempuan (DHP). Sejarah penjajahan Tanah Melayu terbukti DHP ni lah puncanya.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-