Saturday, June 15, 2013

Pakatan Rakyat perlu di perkukuhkan mulai dari sekarang..........

Bermule dari PRU12 rakyat mule berhijrah keluar meninggalkan Barisan Nasional. Penghijrahan ini nampak nye tertumpu terutame nye di kawasan2 bandar. Trend ini tidak banyak berubah pade PRU13.  Rakyat di luar bandar di kampung2 yang terpencil nampak nye masih lagi kuat menyokong Barisan Nasional.

Perkare seperti ini lah yang harus di ambil perhatian yang berat. Pemimpin2 Pakatan Rakyat harus memberikan tumpuan yang yang lebih pade kawasan2 yang terpencil di luar bandar. Tumpuan ini harus di lakukan sekarang juge, jangan tunggu sehingge hampir dengan mase PRU14.

Pade pemerhatian Wak nampak nye hanye PAS sahaje yang lebih menunjul kan diri dengan berbagai program di sepanjang tahun. PAS juge ade mempunyai kemudahan seperti dewan2 ceramah dan markas yang aktif di sepanjang tahun.

PKR juge seharusnye ikut same bergerak aktif setanding dengan PAS. Ranting2 dan cabang2 PKR harus di aktifkan dan di uruskan mulai dari sekarang. Ahli2 jawatan kuase nye juge mesti lah dilantik dari kalangan orang2 yang berpengaruh dan berminat terhadap perjuangan parti.

Wak sedih dengan ape yang terjadi pade ranting PKR di kawasan Sungai Tungku DUN Sungai Manik. Ranting PKR ini boleh lah di katekan sudah mati. Tidak di ketahui siape kah anggote ahli jawatan kuase nye. Tiade sebarang aktiviti yang pernah di lakukan selepas PRU12.

Pemimpin2 PKR harus berbuat sesuatu untuk menghidupkan ranting2 yang layu atau yang dah mati ni. Wak yakin ade lebih banyak lagi ranting2 PKR yang bernasib same dengan ranting PKR Kampung Sungai Tungku ni. Pade perkiraan Wak, inilah salah satu sebab yang menyumbang kegagalan calon2 PR di luar bandar pade PRU13 tadi.

2 comments:

  1. sudah2 la tuh..PR tidak akan btmbah kukuh malah lebih goyah.banyak isu sedang menanti dikalangan pemimpinya.satu persatu bakal dilondehkn atas sikap mereka sendiri.jangan memalukn diri sendiri.lupkrsendiri.muhasabah diri.

    ReplyDelete
  2. PRU 13 PR banyak menang kawasan atas ikhsan mata sepet,kalau mereka tidak sokong itu hari boleh dibilang dengan jari sahaja kwsn yang dimenangi olih PR terutama PKR.Yang betul menang adalah DAP,untuk PAS masih bolih dibanggakan.Tetapi orang Melayu terutama UMNO telah mendapat pengalaman baru di mana tanpa undi mata sepet ini,mereka bolih menang PRU.Kita lihat untuk PRU 14 nanti apa akan UMNO buat bagi kaum mata sepet ini.Kita orang Melayu terkenal dengan sikap lemah lembut dan tahu membalas budi kepada orang yang telah berjasa pada kita,dan sebaliknya kepada pengkhianat kita pun tahu bagaimana hendak membalasnya.Kita tunggu dan lihat,5 tahun lama masanya.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-