Thursday, December 28, 2017

Markas PAS ganti bilik gerakan Umno-BN

Oleh Wartawan BO
27/12/2017
Pemuda PAS bergotong royong membersihkan markaz baharu mereka

KUALA TERENGGANU – PAS Kuala Terengganu berjaya ‘melupuskan’ sebuah premis yang selama ini menjadi bilik gerakan Umno dan Barisan Nasional (BN), ditukar menjadi markas pilihan raya PAS.

Yang DiPertuanya Ustaz Wan Sukairi Wan Abdullah berkata, gelombang kebangkitan dan penolakan rakyat kepada Umno begitu ketara.

“Kesempitan kehidupan dengan kos sara hidup yang tinggi serta cukai GST yang membebankan rakyat menjadikan rakyat menolak umno BN,

“(kini) orang Umno sendiri sudah hilang kepercayaan pada kepada Umno-BN,” tegasnya ketika dihubungi.
Lupus…..bilik gerakan Umno-BN kini menjadi markas UPU Gong Tok Nasek

Beliau berkata demikian ketika mengulas kejayaan PAS Cawangan Gong Tok Nasek membangunkan markas tersebut yang terletak di Kampung Gong Parit, Gong Tok Nasek, Jalan Panji Alam, di sini.

Sehubungan itu, Pengarah Majlis Tindakan Dewan Undangan Negeri (MTD) Batu Burok, Ustaz Mohd Soud Said mengucapkan syukur atas kejayaan tersebut.

“Dulu orang sewa situ, satu kedai makan dan sebuah lagi orang duduk……..yang belah orang duduk tu setiap kali PRU akan jadi bilik gerakan BN,

“sekarang kita akan jadikan (premis itu) markaz Unit Peti Undi (UPU) Gong Tok Nasek dan sebelahnya sebagai Markaz Induk Pemuda DUN Batu Burok,” jelas beliau.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-