Saturday, November 17, 2018

PENGUNDI PH KENA TIPU – KU LI

By watan 
on November 17, 2018


Veteran UMNO, Tengku Razaleigh Hamzah menyifatkan pengundi Pakatan Harapan (PH) ditipu apabila Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui tidak dapat menunaikan semua janji.

Ahli Parlimen Gua Musa itu berkata, banyak perkara yang dicadang termasuk janji dalam manifesto PH Pilihan Raya Umum Ke 14 (PRU-14) yang menelan perbelanjaan besar, gagal dilunaskan.

“Kalau nak hapuskan tol, Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dan turun harga minyak amat sukar untuk kerajaan PH berbuat demikian.

“Kita mengakui setengah daripada rakyat menyesal termasuk pelajar universiti hingga mereka bertindak berarak ke Parlimen membuat bantahan terhadap perkara itu.

“Ada kalangan mereka marah seolah kena tipu kerana mereka berharap golongan yang berpendapatan sampai RM4,000, baru kena bayar pinjaman itu. Sekarang ini, kerajaan tetapkan gaji minumun RM1,050 pun sudah kena bayar,” katanya kepada pemberita selepas melawat projek pembinaan masjid baharu di Bandar Lama, di Gua Musang, Sabtu.
Masjid baharu berkonsepkan Masjidil Haram di Makkah menelan belanja RM23 juta itu, dijangka siap Mei tahun depan.

Tengku Razleigh yang juga pengerusi Jemaah Penasihat UMNO menyifatkan kerajaan PH sebagai ‘orang baru’ masih kelam kabut dalam menguruskan pentadbiran negara dan gagal menunaikan janjinya.

“Ada sesetengah dari mereka beranggapan mereka masih `orang baharu’ dan berlagak sebagai pembangkang walaupun hakikatnya mereka adalah pemerintah dan berjawatan menteri.

“Begitu juga kita sendiri (UMNO) pun nak sesuaikan diri sebagai pembangkang masih lagi janggal,” katanya.

Wartawan Waan-Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-