Thursday, November 14, 2019

Jadikan Tg Piai referandum rakyat tolak Kerajaan PH

Wajah DAP dibelakang calon PH
November 14, 2019

TANJUNG PIAI:  Calon parti mana sekalipun yang mewakili PH, hakikat sebenar di belakang mereka adalah DAP, sekali gus mengalahkan PH bermakna menewaskan DAP, demikian kata Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Johor, Dr Mohd Mazri Yahya.

Menurut beliau, sokongan pengundi pada PRK P.165 Tanjung Piai untuk memenangkan calon BN dari MCA mewakili blok pembangkang amat penting dan akan menjadi referandum buat Kerajaan PH serta penentu kepada jangka hayat pakatan tersebut.

Malah terangnya, PRK ini walaupun tidak merubah status quo kerajaan sedia, tetapi menjadi ujian Litmus kepada Muafakat Nasional dengan secara tidak langsung menjawab tohmahan DAP yang galak menuduh PAS dan Umno sebagai parti rasis.

Bahkan optimis beliau, dengan BN meletakkan calon daripada MCA berbangsa Cina dengan disokong terbuka oleh PAS telah merubah persepsi negatif masyarakat bukan-Muslim terhadap mainan DAP khususnya kepada PAS.

Dr Mazri yang turut ditemubual penyelidik dari Universiti Nasional Singapura mengenai gerak kerja PAS ‘untuk’ MCA menegaskan bahawa PAS bukan sekadar parti politik, tetapi juga adalah badan dakwah dan tarbiyah.

 – HARAKAHDAILY 
    14/11/2019

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-