Sunday, September 13, 2020

Kantoi !!! Rupanya Pas serah kerusi tradisinya di Sabah kepada MCA

mhdaily.net
13/09/2020 12:00 PM


Baru tahu.. Rupanya satu satunya Kerusi tradisi yang PAS kata kuat, ada jentera di Karamunting pun diserahkan kepada MCA dan PBS… Itu kalau pemimpin PAS sendiri tak merungut.. kita pun tak tahu…

Elok lah..Allah nak tunjuk, Kawasan tu Majoriti Bumiputera Melayu.. Tapi diserahkan pada parti Cina MCA, dan Parti Kristian PBS.. tapi takda sapa pun mana mana dari Pejuang Melayu..Ustaz2 hat kata PAS tunduk kepada orang Kapir atau jadi Khadam MCA..

Ingat lagi.. Masa PRK Permatang Pauh, Itu kerusi tradisi Ds Anwar.. Selepas Anwar dipenjara, Ulama PAS siap buat fatwa haram undi Wan Azizah.. Kononnya sebab tolak Hudud.. Bila wartawan tanya Haji Hadi..Haji Hadi s seeolah olah setuju dengan fatwa Ulama PAS permatang pauh, dia jawab cakap no komen..

itu lah Jahatnya Haji Hadi..dalam pada Ds Anwar dizalimi.. sikit pun takda rasa simpati masa tu pada Wan Azizah walaupun Ds Anwar dizalimi dan dipenjarakan….siap arah tarik jentera parti PAS di Permatang Pauh…

Cuma nak bagi tahu, Hat DAP yang hangpa fitnah anti Islam..Satu kerusi PAS dia tak pernah ambil pun.. Siap depa bagi laluan kat PAS kerusi majoriti Cina hanya sebab masa tu nak menangkan calon PAS…

Bila Haji Hadi bergaduh dengan DAP.. bayangkan, walhal DAP cuma lawan MCA dan MIC.. PAS datang kempen tolak DAP..ada kawasan PAS letak calon punya jahat nak bagi DAP Kalah… Itulah wajah jahat dan Khianat PAS..

Tapi hari ini Allah tunjuk.. Bukan saja dari 50 Kerusi UMNO dan Bersatu, Satu pun depa tak bagi PAS.. Kerusi hat sepatutnya PAS bertanding pi bagi kat MCA dan PBS… punya lah teruk sanggup dilacurkan prinsip agama hanya kerana mempertahankan kedudukan jawatan dalam Kerajaan PN….

Asal kewujudan Khawarij ini pun kerana Ghanimah.. berebutkan harta dan kekayaan.. berasa diri mereka suci, kata Nabi watak Dzul Khuwaishirah akan lahir dari benih orang ini kelompok Khawarij.. Sejarahnya ketika Nabi dan Tentera Islam sedang berbahagi Ghanimah…datang puak Dzul Khuwaishirah ini.. Dia katakan pada Nabi..

يَا رَسُولَ اللَّهِ اعْدِلْ..
Wahai Rasulullah..Berlaku Adil lah…

Rupanya Khawarij ini memang dari dulu berebutkan Ghanimah dan GLC zaman Nabi… sehingga menuduh Nabi yang Amanah itu sebagai tidak adil…

Masa zaman fitnah Khawarij di zaman Saidina Ali.. Saidina Ali pun depa Khawarij Kapirkan.. hanya kerana Saidina Ali tidak gunakan gelaran Amirul Mukminin.. kata, Depa kalau tak panggil amirul mukminin..maka kamu Amirul Kafirin.. mcm sekarang lah, Kalau tak guna label Negara Islam, Dituduh kita sokong Negara Sekular..

Antara ciri Khawarij..sesama Islam depa berbunuhan, dan bertindak keras…. dan dan membiarkan orang yg menyembah berhala..antara ciri kelompok Khawarij yang digambarkan Nabi SAW..

يَقْتُلُوْنَ أَهْلَ اْلإِسْلاَم وَيَدَعُوْنَ أَهْلَْ اْلأَوْثَانِ …
” ….Membunuh pemeluk Islam dan membiarkan penyembah berhala.. ”

itu sebab pejuang2 Islam atas nama ISIS ker..Al-Qaeda ker.. Kelompok Khawarij tajaan kelompok Pak wahhab ni..kelompok Takfiri depa bukan hantar atau serang negara Kafir seperti negara India yang menindas di Kashmir, atau Negara China yang menindas etnik Uighur di Xinjiang, mahupun Myanmar yg menindas Etnik Rohingya.. tapi depa dihantar dan muncul di Afganistan, Iraq , Syria dan Yaman di Negara Islam….Depa ni akan hancurkan Negara Islam atas nama Islam…

Tapi kita Ummat Islam kena bersyukur, Dalam gambaran Khawarij dalam sistem demokrasi..Allah zahirkan…berikan gambaran jelas bukan takat gambaran kelompok Ashabiyah.. tetapi bagaimana gambaran hat Nabi bagi tahu kelompok Khawarij dan Ruwaibidhah..

Ipohmali

Sumber :

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-