Wednesday, February 1, 2023

Orang Melayu sudah ‘move on’ daripada UMNO – KJ

satuberita.my
By Admin
-February 1, 2023
BEKAS Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, orang Melayu kinj sudah punyai pilihan lain sebagai sandaran untuk pembelaan serta perjuangan bangsa dan agama.

“Mereka tidak lagi menganggap bahawa isu tersebut tak akan dibela tanpa ada UMNO dan orang Melayu sudah mencari wadah lain yang boleh memperjuangnya,” ujar bekas Ahli Parlimen Rembau itu.

Katanya lagi, disebabkan
itu beliau tetap menegaskan bahawa untuk UMNO kekal relevan, parti itu harus membuka pertandingan di setiap peringkat terutamanya jawatan Presiden.

“Kalau yang menang itu Zahid, Zahid lah, tapi kena ada mandat sebab tanpa mandat daripada ahli, bagaimana kita nak jelaskan kepada rakyat terutama orang Melayu bahawa kita mahu bawa perubahan?

“Sedangkan orang Melayu sekarang ini pun kata “alah kalian pun tak berani nak adakan pemilihan untuk Presiden dan Timbalan Presiden, tak berani nak bawa perubahan, tak berani nak beri hak kepada ahli untuk memilih pemimpin, apa perubahan yang kalian katakan,” soalnya.

Pada masa sama menegaskan bahawa beliau sama sekali tidak merajuk dengan UMNO walaupun parti yang disayanginya itu telah menyingkirkannya.

Jelas Khairy, rakan-rakannya masih berada dalam Majlis Tertinggi parti itu malah ramai dalam kalangan mereka mempertahankannya dan bersuara tidak setuju dengan pemecatan beliau.

“Tapi itu prerogatif Presiden lah,” katanya dalam program Agenda AWANI semalam.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-