Friday, September 8, 2023

Ahli Umno jangan undi PH, elak DAP tegakkan dasarnya

harakahdaily.net
September 5, 2023

Malaysian Malaysia dan Negara Sekular
DI PRK Pulai dan PRK Simpang Jeram, Umno tidak terlibat meletak calon. Umno dan BN tidak menganggotai PH. Umno dan BN cuma anggota Kerajaan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Justeru tiada obligasi ahli Umno mengundi PH. Lebih lebih lagi DAP yang menjadi tonggak PH dan pelindung PAN mengisytiharkan pendirian meneruskan dasar Malaysian Malaysia (yang diperkenalkan Lee Kuan Yew) dan hasrat menjadikan Malaysia Negara Sekular.

Dasar ini ditentang hebat oleh Umno dan seluruh umat Melayu, Islam dan Bumiputera zaman berzaman, tetapi cuba dipertahankan Presiden Umno.

Justeru ahli dan penyokong Umno berpeluang besar membuktikan pendirian mereka mengutamakan Ukhuwah Islamiah dan semangat Muafakat Nasional dengan memastikan undi Melayu tidak berpecah.

Harus keluar beramai ramai sebagai tanggungjawab membuktikan solidariti orang Melayu adalah penentu politik negara kita.

TAN SRI DATUK SERI PANGLIMA TPR. HAJI ANNUAR HAJI MUSA 
HARAKAHDAILY 5/9/2023

Sumber Asal: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02oGHfFVQvRXTc5tKbA4KaaDmpgVedMrgKEn62QMrsiE1ZpRtR6pVtnwh4j1KGjpZml&id=100044166709607&mibextid=Nif5oz

PENAFIAN:
HarakahDaily tidak bertanggungjawab terhadap pandangan yang dikemukakan daripada artikel ini. Ia pandangan peribadi penulis dan tidak semestinya menggambarkan pendirian HarakahDaily mahupun pendirian rasmi PAS.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-