Thursday, September 12, 2024

Najib masih dalam hospital, bicara 1MDB sambung 17 Sept

freemalaysiatoday.com
Ho Kit Yen
12 Sep 2024

Bekas PM itu diberikan cuti tambahan dua hari hingga esok agar dia dapat pulih.
Dilaporkan pada Selasa bahawa perbicaraan ditangguhkan kerana Najib Razak dimasukkan ke hospital disebabkan sakit lutut dan diberi cuti sakit dua hari. (Gambar Bernama)

KUALA LUMPUR: Perbicaraan 1MDB Najib Razak di Mahkamah Tinggi tidak diteruskan minggu ini kerana bekas perdana menteri itu masih berada di hospital untuk rawatan lututnya.

Perunding kanan ortopedik Hospital Kuala Lumpur (HKL) Dr Siti Hawa Tahir berkata, Najib diberikan cuti tambahan dua hari, berakhir esok, agar dia dapat pulih.

Siti Hawa juga berkata, Najib mengalami gangguan tidur (sleep apnea) dan preskripsi ubatnya berisiko tinggi. Akibatnya, katanya, Najib tidak mampu menghadiri perbicaraan untuk minggu ini.

Apabila ditanya oleh Hakim Collin Lawrence Sequerah mengenai keadaan mental Najib sekarang, Siti Hawa berkata, Najib masih mengadu mengantuk.

Apabila kami bercakap dengan (Najib), dia boleh faham, katanya menambah, keadaan mental Najib perlu dinilai oleh pakar psikiatri.

Hakim kemudian mengumumkan perbicaraan akan disambung semula pada 17 Sept.

Dilaporkan pada Selasa bahawa perbicaraan ditangguhkan kerana Najib dimasukkan ke hospital disebabkan sakit lutut dan diberi cuti sakit dua hari.

Najib didakwa atas 25 tuduhan pengubahan wang haram dan salah guna kuasa membabitkan dana berjumlah RM2.28 bilion, didakwa milik 1MDB, yang dimasukkan ke dalam akaun AmBanknya antara Februari 2011 dan Disember 2014.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-