Wednesday, June 15, 2016

PRK Sungai Besar: Azmin macam perempuan dua suami

AKHIRNYA Azmin memecah kepelikan terbesar dalam pilihanraya kecil Sg Besar apabila muncul dihujung-hujung kempen di Dewan Kg Hala Cara Baru, Sg Panjang petang tadi. Mana tak pelik, dia Menteri Besar tapi bila ada pilihanraya dalam negeri pentadbirannya, dia tidak muncul (melainkan pada hari penamaan calon).

Tapi kedatangan Azmin mencetus kepelikan berganda apabila kehadirannya bersama calon PAN, Azhar Ab Syukur dalam sebuah kereta, turut disambut calon PAS, Dr. Rani Othman – dah macam perempuan berkahwin dua sudahnya Azmin jadi.

Mana satu dia nak sokong pun keliru, last last, dua dua sekali turun, padahal masing-masing berlawan sesama sendiri dalam pilihanraya ni.

Kejadian ini bagaimanapun mencetus persoalan yang baru, benarkah PAS menentang PAN dalam pilihanraya ini ataupun PAN sebenarnya bekerjasama dengan PAS? Kalau bekerjasama, maksudnya pengundi cina Sg Besar, terutama di kawasan Sekinchan, kena tipu dengan DAP lah.

Suruh tolak PAS, tapi boleh pulak duduk dalam satu majlis yang sama.
Tak hairan ADUN Sekinchan, Ng Sue Lim, tidak kekok beramah mesra dengan Rani di tempat yang sama – dalam dok mengata PAS itu dan ini, rupanya di belakang pengundi cina, DAP buat cerita lain. Tak sudah-sudah orang cina ditipu DAP, dulu suruh undi PAS, dah undi PAS, suruh undi PAN pulak.

Maksudnya, pengundi cina tidak ada kebebasan memilih, apa yang DAP kata saja. Kalau dia suka, undi, kalau dia tak suka, undi orang lain. Depan pengundi di Sekinchan semua pasal PAS jahat, masuk kawasan Sg Burung (kawasan Melayu) elok saja beramah mesra dengan Rani, baju oren PAN pun tak pakai.

Usahlah pengundi keliru lagi. Hanya BN saja yang berlaku jujur, tidak menipu sesiapa.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-