Monday, November 19, 2018

‘ORANG KUAT’ MAHATHIR ANGGAP MOORTHY PENGKHIANAT

By watan
on November 19, 2018


‘Orang kuat’ Tun Dr Mahathir Mohamad menggesa tindakan diambil terhadap Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P Waytha Moorthy yang dianggap pengkhianat kepada negara apabila cuba mengaib dan mencemarkan nama baik negara.

Ahli Jawatankuasa Biro Komunikasi dan Mobilisasi Pakatan Harapan (PH), Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan, berkata Moorthy sudah berbohong dan membuat kenyataan palsu untuk mempengaruhi negara luar membenci Malaysia.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan dan suara dalam video berdurasi 2 minit 39 saat yang tular membabitkan menteri berkenaan.

“Bagaimana seorang Menteri di Jabatan Perdana Menteri boleh mengaibkan nama negara ke seluruh dunia dengan membuat kenyataan palsu yang berupa hasutan itu.

“Ini adalah pengkhianatan yang cukup dahsyat kepada bangsa dan negara! Waytha Moorthy harus ditangkap serta didakwa mengikut Akta SOSMA (Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012).

“Penyangak ini bersifat perkauman tanpa asas, ini akan membinasakan seluruh bangsa dan negara kita,” katanya dalam satu kenyataan.

Kelmarin video lama Moorthy tular di media sosial dengan kandungan memburukkan negara termasuk kononnya Malaysia menghadapi masalah pencabulan hak asasi yang kronik.

Selain itu, Khairuddin mahu kerajaan supaya tidak berkompromi mengenai isu ini kerana Moorthy seorang individu berpengaruh.

“Negara luar berkemungkinan percaya pada kenyataan fitnah itu kerana beliau adalah sebahagian daripada anggota Kabinet.

“Kerajaan Malaysia tidak pernah menzalimi bangsa lain di negara kita. Seluruh rakyat diajar untuk menghormati hak bangsa lain,” katanya.

Wartawan Watan-Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-