Sunday, August 23, 2015

'GHB bagai nyamuk'

Abdul Hadi berkata, PAS pernah berdepan situasi hanya tinggal seorang ahli parlimen pada 1982 dan kehilangan kuasa pemerintahan di Kelantan, namun mereka akhirnya berjaya mengatasi masalah itu.

ALOR SETAR, 23 Ogos:

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan saingan yang diberikan Gerakan Harapan Baru (GHB) bagaikan ‘nyamuk’.

Ini kerana, katanya, cabaran yang dihadapi parti itu buat masa ini tidak sebesar masalah yang pernah dialami parti berkenaan.

Jelasnya, parti itu pernah berdepan situasi hanya tinggal seorang ahli parlimen pada 1982 dan kehilangan kuasa pemerintahan di Kelantan, namun mereka akhirnya berjaya mengatasi masalah itu.

Ditanya mengenai dakwaan bahawa GHB mendapat banyak sokongan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam, Abdul Hadi berkata, PAS juga memperoleh sokongan daripada banyak NGO Islam.

“Jadi, terpulang kepada pemimpin GHB hendak cakap apa yang mereka mahu,” katanya yang dipetik China Press, ketika menghadiri satu majlis semalam.

Rabu lalu, lebih 400 ahli PAS yang memegang pelbagai jawatan di tiga kawasan dalam parti berkenaan, meletak jawatan untuk menyertai GHB.

Ia termasuk 183 ahli daripada PAS Kota Raja, 227 daripada PAS Kapar dan tiga ahli dari PAS Klang.

Seramai 21 Ahli Jawatankuasa Kerja (AJK) PAS Shah Alam turut meletak jawatan, termasuk 18 AJK Muslimatnya, untuk menyertai wadah perjuangan Islam yang lebih diyakini mereka.

Semalam, Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad mengesahkan beliau adalah Pengerusi GHB bagi Terengganu, selepas PAS negeri itu memutuskan hubungan dengannya.

Read more: http://bm.therakyatpost.com/berita/2015/08/23/ghb-bagai-nyamuk/#ixzz3jb7HSvnQ

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-