Sunday, September 30, 2018

Saya bukan diarah Dr Mahathir - Isa

BERITA
Ahad, 30 September 2018 | 5:37pm
Oleh Syed Umar Ariff dan Ifwan Tun Tuah
cnews@nstp.com.my

MOHD Isa menafikan diarah oleh Tun Dr Mahathir untuk bertanding pada PRK Parlimen Port Dickson. - NSTP

PORT DICKSON: Bekas Menteri Besar Negeri Sembilan, Tan Sri Mohd Isa Samad, menafikan diarah oleh Tun Dr Mahathir Mohamad untuk bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson.

Mohd Isa menegaskan tidak pernah bertemu Perdana Menteri sebelum dan selepas Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

"Saya tidak diletakkan oleh Tun M (Dr Mahathir). Saya tidak berjumpa beliau dan tiada sebab untuk berjumpa dengannya.

"Isu ini adalah ciptaan pemimpin PKR sendiri. Biasalah, orang buat khabar angin dalam pilihan raya termasuk perkara seperti ini.

"Saya tidak perlu diletakkan sesiapa. Ini bukan kali pertama saya bertanding, malah ini kali ke-10. Saya tak perlu diajar oleh sesiapa," katanya.

Beliau berkata demikian selepas menziarahi rumah rakan lamanya dalam siri kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Port Dickson di Kampung Jimah Lama di sini, hari ini.

Mohd Isa mendakwa, teori konspirasi seperti itu direka dan disebarkan oleh pemimpin PKR tertentu untuk mensensasikan keadaan.

"Kalau ada orang mahu letakkan saya bertanding di situ pun, apa salahnya?" katanya dalam nada berseloroh.

Mohd Isa berdepan saingan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan calon PAS, Lt Kol(B) Mohd Nazari Mokhtar serta empat calon Bebas yang lain pada PRK Port Dickson.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-