Monday, July 17, 2023

Gelombang rakyat tolak PH-BN makin dahsyat

ismaweb.net
Siti Hafidah

Fitnah politik terhadap Sanusi makan diri tanpa disedari
BANGI, 28 Zulhijjah 1444H, Isnin – PAS Kedah mendakwa gelombang rakyat khususnya anak muda untuk menolak Pakatan Harapan (PH) dan Barisan Nasional (BN) semakin dahsyat dan sukar untuk dibendung.

Pesuruhjaya PAS Kedah, Datuk Ahmad Yahya juga tidak menolak kemungkinan negeri-negeri selesa PH dan BN suatu ketika bakal rebah ke bumi untuk diambil alih oleh Perikatan Nasional (PN).

Menurutnya, politik fitnah yang terus dimainkan oleh kepimpinan PH dan BN sedang memakan diri sendiri tanpa mereka sedari.

“Satu demi satu fitnah yang cuba dihamburkan kepada Menteri Besar, Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor direncanakan bagi menjatuhkan reputasi cemerlang beliau ketika ini.

“Ironinya, situasi sebaliknya berlaku. Fitnah tersebut sedang menggali perkuburan PH dan BN dengan lebih dalam.

“Segala tohmahan dan fitnah yang ditujukan kepada kepimpinan Menteri Besar Kedah telah dijawab balas dan ia menggambarkan Menteri Madani tidak tahu selok-belok pentadbiran,” katanya dalam kenyataan.

Dakwanya lagi, seluruh kementerian Kerajaan Persekutuan dan kepimpinan PH serta BN dikerahkan untuk menjatuhkan imej serta karakter seorang menteri besar di sebuah negeri.

“Sangat tragis sekali apabila bukan sahaja perancangan mereka gagal bahkan sokongan kepada Sanusi pula semakin melonjak naik.

“Naratif ‘Sanusi tidak berbuat apa-apa’ sebenarnya membuka cerita era pemerintahan sebelumnya yang sekadar menangguk di air keruh.

“PAS Kedah yakin PH-BN tidak ada modal lain yang lebih kuat untuk diketengahkan dalam PRN kali ini. Malah, ‘poster boy’ mereka sendiri tidak terlawan dengan aura yang dibawa oleh Sanusi,” dakwanya.

Ahli Parlimen Pokok Sena itu mendakwa, PH dan BN juga semakin hilang keyakinan terhadap ‘poster boy’ mereka sehingga memaksa seluruh menteri turun beraksi di Kedah.

“Insya-Allah rakyat di keenam-enam negeri khususnya Kedah sudah pun bersedia untuk memastikan PH dan BN tersungkur menyembah bumi dan Sanusi sedang memimpin kebangkitan ini,” katanya.

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-