Sunday, August 4, 2024

‘Bersatu keluarga kami, tiada siapa kena tunggang’, PAS jawab Zahid

freemalaysiatoday.com
Faiz Zainudin
-04 Aug 2024, 11:27 AM

Ketua PAS Gua Musang Azman Ahmad berkata pengundi Nenggiri boleh terima pemimpin PAS dahulu Mohd Rizwadi Ismail menyertai Bersatu dan calon PN.
Persefahaman PAS dan Bersatu dapat dilihat menerusi pemilihan Mohd Rizwadi Ismail sebagai calon PRK Nenggiri, kata Ketua PAS Gua Musang Azman Ahmad. (Gambar Facebook)

GUA MUSANG: PAS Gua Musang menyangkal dakwaan Presiden Umno Zahid Hamidi yang parti itu menunggang Bersatu susulan bekas pemimpinnya Mohd Rizwadi Ismail menjadi calon PRK Nenggiri.

Ketuanya Azman Ahmad berkata dua parti itu saling memerlukan ibarat sebuah keluarga yang dapat disaksikan dengan persefahaman memilih Mohd Rizwadi sebagai calon Perikatan Nasional (PN).

Mohd Rizwadi, bekas timbalan ketua Pemuda PAS Gua Musang menyertai Bersatu menjelang pengumumannya sebagai wakil PN yang akan menggunakan logo bulan PAS pada pilihan raya kecil 17 Ogos depan.

“PAS dengan Bersatu macam adik-beradik dan keluarga, tiada siapa tunggang siapa.

Pengundi boleh terima calon PN yang dahulu PAS sekarang bersama Bersatu sebagai calon PN, yang tak boleh terima mereka sahaja (Umno), katanya ditemui FMT.

Beliau mengulas kenyataan Zahid semalam yang mendakwa PAS ‘menunggang’ Bersatu apabila bekas pemimpinnya yang baharu menyertai parti itu diangkat sebagai calon PN.

PAS Gua Musang sebelum ini berharap calonnya diberi laluan bertanding PRK DUN Nenggiri dengan alasan kebimbangan pengundi episod peralihan sokongan berulang jika wakil Bersatu diletakkan.

Azman mendakwa tindakan penyandangnya Mohd Azizi Abu Naim berpaling tadah selepas menang memberi kesan dalam kalangan pengundi di kerusi bawah Parlimen berkenaan.

Mengulas tindakan bekas Timbalan Ketua Bersatu Gua Musang Che Ariffin Hussin bersama 480 ahli menyertai Umno, Azman berkata tindakan itu tidak menjejaskan peluang PN.

Dakwanya, mereka yang keluar itu termasuk Che Ariffin disifatkan bermasalah dan tidak memberi sebarang kesan kepada pergerakan PN Gua Musang.

“Tak banyak kegiatan dibuatnya sepanjang jadi timbalan Bersatu Gua Musang.

Sebenarnya lagi ramai ahli Umno masuk PAS dan Bersatu…cuma tidak diuar-uarkan, dakwanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-