Klik kelaman FaceBook Wak Labu Farm

Thursday, December 12, 2019

Polis ke rumah Anwar sejurus ambil keterangan di Bukit Aman

FMT Reporters
-December 12, 2019 7:24 PM

(Gambar Bernama)

KUALA LUMPUR: Polis menghantar penyiasat ke rumah Anwar Ibrahim sejurus merakam keterangan presiden PKR itu di Bukit Aman dalam siasatan ke atas laporan yang dibuat oleh bekas kakitangannya.

Perkembangan itu dimaklumkan sendiri oleh Anwar, yang sebelum itu berada di Bukit Aman selama lebih 2 jam hingga 6 petang tadi untuk disoal Unit Siasatan Jenayah Terkelas (D5).

“Sejurus itu mereka bersama saya yang turut disertai peguam Ramkarpal Singh ke rumah untuk melengkapkan siasatan,” katanya dalam kenyataan.

“Saya menghargai tindakan dan layanan pegawai polis yang menjalankan tugas dengan penuh profesional sepanjang proses berlangsung,” katannya.

Wartawan FMT di lokasi mendapati beberapa kenderaan polis dan pegawai berada di rumah Anwar di Bukit Segambut.

USJT Bukit Aman melancarkan siasatan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan, berdasarkan laporan yang dibuat Muhammed Yusoff pada 7 Dis.

Seksyen tersebut berkenaan melakukan kekerasan jenayah dengan niat mencabul kehormatan.

Yusoff, bekas pembantu penyelidik di pejabat Anwar, dipanggil 2 kali ke Bukit Aman dengan ditemani peguamnya, Haniff Khatri Abdulla.

Dia dalam satu akuan berkanun, yang dilampirkan bersama laporan polisnya, menuduh Anwar cuba mencabul kehormatannya di rumahnya di Bukit Segambut.

Anwar sekeras-kerasnya menafikan dakwaan itu, mengatakan ia tidak berasas dan bermotif politik.

No comments:

Post a Comment

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-