Monday, October 1, 2018

PORT DICKSON: PAS HARAP SOKONGAN UMNO

By watan
on October 1, 2018


Meskipun tidak dibantu UMNO, Barisan Nasional (BN), PAS tetap mengharap rakan sekutunya yang baharu itu mengundi calon mereka dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, berkata parti itu tidak pasti sama ada UMNO ada membantu ataupun tidak memandangkan parti itu mengambil keputusan memboikot PRK terbabit.

“Dalam sistem demokrasi kita menerima siapa sahaja yang menyokong atau menerima calon mereka dan tidak sekadar orang PAS, tetapi saya tidak pasti (UMNO) ada bantu atau tidak,” katanya dalam sidang media selepas Ceramah Perdana kempen Pas di Kampung Teluk Kemang, Ahad malam.

Beliau turut diminta penjelasan sama ada berlaku sebarang pertemuan dengan kepimpinan tertinggi UMNO membincangkan kerjasama mengenai PRK.

Beliau bagaimanapun memberitahu bahawa PAS bersendiri sejak selepas UMNO membuat kenyataan tidak akan bertanding dan tidak akan membenarkan ahli-ahlinya turun berkempen.

“Tetapi kalau dia ada kesukarelaan nak mengundi kita, itu lain cerita.. kita mengharapkan UMNO sepakat mengundi calon PAS di Port Dickson,” ujar beliau.

Beliau turut merakamkan penghargaan tentang kenyataan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang menerima slogan PAS ‘Islam untuk Semua’ dalam Perhimpunan Agung UMNO semalam.

Wartawan Watan-Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-